۴ دلیل برای اینکه شما باید بطور متناوب گرسنگی بکشید

  • شروع کننده موضوع Reza
  • تاریخ شروع

Reza

Senior Member
#1
شگفت زده شده اید! اگر گرسنگی را تحمل می کنید ، باید موارد مربوط به تندرستی و تناسب اندام را که شما را در دستیابی به اهدافتان کمک می کنند بشناسید .
your-expert-guide-to-ginseng-3.jpg
«گرسنگی متناوب» به دوره ای گفته می شود که پس از سیری و خوردن غذا برای شما رخ می دهد. رژیم غذایی در دوره گرسنگی عادی- چیزی حدود ۱۶:۸ است یعنی ۱۶ ساعت گرسنگی و ۸ ساعت خوردن غذا و نوشیدن. زمانی که ما از نتیجه الگوی عادی خواب خود پیروی می کنیم یعنی در دوره گرسنگی هستیم و با اولین وعده غذایی زمانی که از خواب بیدار می شوید گرسنگی خود را رفع می کنید.
اغلب افراد حدود ۱۲ ساعت در دوره گرسنگی و ۱۲ ساعت در دوره خوردن هستند. با بیشتر کردن زمان گرسنگی تنها برای چند ساعت می توانید ۱۶ ساعت را در دوره گرسنگی و ۸ ساعت را در دوره خوردن باشید. با این دوره متناوب می توانید منافع و فواید زیادی کسب نمایید که نتیجه فقدان یک برنامه خوردن عادی است.

منفعت اول: چربی سوزی بیشتر

تحقیق اول مربوط به دانشکده پزشکی Yale نشان می دهد که برخلاف تصور عموم، سرعت سوخت و ساز شما زمانی که بطور متناوب گرسنگی می کشید افزایش می یابد. این موضوع باعث سوختن کالری های بیشتر در روز می شود.گرسنگی متناوب با حمایت فعالیت ژن ها رخ می دهد. گرسنگی باعث فعال شدن ژن هایی می شود که هنگام کارآیی پایین بدن منجر به تولید پروتئین می شود. در حالی که ممکن است این موضوع خیلی جالب و مفید بنظر نرسد اما برای چربی سوزی بسیار موثر است.
کارآیی پایین در زمان گرسنگی یعنی بدن شما چربی و کربوهیدرات بیشتری می سوزاند تا بتواند فعالیت های عادی و روزانه بدن را کامل نماید. گرسنگی متناوب را با این تمرین های شدید مثل وزنه زدن یا تمرینات اینتروال ترکیب کنید و برنامه ایده آلی برای چربی سوزی خود داشته باشید. در همین حال سعی کنید وزن خود را حفظ نمایید .

4 دلیل برای اینکه شما باید بطور متناوب گرسنگی بکشید
منفعت دوم: بهبود سلامتی

تحقیق نشان می دهد که گرسنگی متناوب عملکرد ایمنی بدن را افزایش می هد و بدان معناست که شما کمتر بیمار خواهید شد و به ناچار از رفتن به باشگاه محروم خواهید شد. سایر مطالعات نشان می دهد که گرسنگی متناوب شدت انسولین را بالا می برد و باعث سلامت قلب می شود. گرسنگی متناوب باعث می شود شما از بیماری در امان باشید ، متابولیسم بدن خود را بهبود بخشید و باعث می شود پس از انجام کارهای روزانه خیلی راحت تر بدن خود را ریکاوری نمایید.

منفعت سوم: به شما کمک می کند تا با آب به آب (jet lag) شدن مقابله نمایید.

باور داشته باشید یا خیر، گرسنگی متناوب به شما در مقابله با آب به آب شدن کمک می کند. تحقیق نشان می دهد که اگر حداقل ۱۴ ساعت گرسنه باشید به شما کمک می کند تا ساعت غذایی خود را فراموش کنید.
بدن ما بطور مداوم طی ۲۴ ساعت در حال کار است. این ساعت به شما کمک می کند تا به بدن یادآوری کنید که وقت غذا یا خواب است. در آن زمان ما بطور طبیعی زمانی که هوا تاریک می شود خواب آلود و زمانی که هوا روشن می شود آگاه تر می شویم. وقتی محدوده جغرافیایی شما تغییر می کند ساعت بدنتان باید مطابق با این تغییر، تغییر نماید و این به همان دلیل است که هنگان سفر به منطقه ای جدید شما احساس خستگی می کنید. اما نور یک سیگنال برای تتظیم الگوهای بدن شما نیست. دلایل متفاوت دیگری در سرتاسر روز برای کمک به برنامه ریزی ساعت بدن شما وجود دارد. وقتی شما گرسنه هستید، شما ساعت درونی بدن خود را مجدداً تنظیم می کنید زیرا دلایلی برای خوردن غذا وجود ندارد. اگر با غذا خوردن در زمان های مشابهی از روز به بدن خود علامت می دهید، حال در جای جدیدی که رفته اید این کار را انجام دهید، بدن شما سریعتر عادت می کند و علائم آب به آب شدن کمتر می شود.

4 دلیل برای اینکه شما باید بطور متناوب گرسنگی بکشید
منفعت چهارم: راحتی

زمانی که من صبح ها از خواب بیدار می شوم نمی توانم صبحانه بخورم، برای ناهار نمی توانم غذای آماده بخورم تا قبل از ساعت ۴ عصر حتی نمی توانم به غذا خوردن فکر کنم.
منفعت دیگری در مورد گرسنگی متناوب وجود دارد. وقتی هم که ساعت ۴ می شود برایم اهمیتی ندارد که چه چیزی می خورم زیرا گرسنگی متناوب باعث می شود شما انعطاف بیشتری در رژیم غذایی داشته باشید. زمانی هم که در حال سفر هستم باز هم نمی توانم غذای آماده بخورم . باید تا هنگام رسیدن به رستوران صبر کنم و باید از دوره گرسنگی متناوب تشکر کنم.
گرسنگی متناوب خیلی به من کمک میکند زیرا به تمام نیازهای من پاسخ می دهد. به سلامتی و چربی سوزی ، مبارزه با عادت آب به آب شدن و راحتی کمک می کند. و این چهار دلیل همان هایی هستند که باید هر فرد گرسنگی متناوب را تجربه نماید.