همه پروتئين‌ها يکسان نيستند

#1
پروتئين از واجبات عضله‌سازي است اما نوع، زمان مصرف و مقدار آن نيز
فاکتورهای مهمی هستند که در خوب نتیجه‌گرفتن مهم هستند. پروتئین وی نوع زودهضمی از پروتئین است که خیلی سریع‌تر از دیگر منابع آن عمل می‌کند و برای وعده بعد از تمرین ضروری است.

NSAID.jpg

برخی آمینواسیدها نیز زودتر از دیگر مدل‌ها عمل می‌کنند. آنزیم‌های هضم نیز نقش کمکی دارند و به تجزیه پروتئین‌ها برای جذب بهتر کمک می‌کنند. در ادامه اطلاعاتی که برای بیشترین نتیجه‌گیری از این مکمل‌ها احتیاج دارید گردآوری شده است.

پروتئین وی بخورید

بهترین روش برای حمایت از رشد عضله بعد از تمرین این است که پروتئین وی را در سریع‌ترین زمان ممکن مصرف کنید. هر چه سریع‌تر پروتئین به بدن برسد، با سرعت بیشتری هم فرآیندهای کاتابولیک (عضله‌سوز) که طی تمرینات شدید به‌وجود آمده‌اند، معکوس می‌شوند و در نتیجه به توسعه آنابولیسم (رشد عضله) کمک می‌شود.

در حالی که پروتئین‌ها بعد از تمرین بسیار مفید است، همچنین یک منبع پروتئینی خوب برای دیگر اوقات روز نیز به حساب می‌آید به‌ویژه اوقاتی که شکم‌تان خالی است مثل اول صبح.

مصرف BCAA



آمینواسیدهای شاخه‌ای وارد بدن می‌شوند، از کبد عبور می‌کنند و این یعنی که خیلی سریع‌تر از دیگر آمینوها عمل کرده و به بازسازی بافت‌های تخریب شده عضلات حین تمرین کمک می‌کنند.

آنها همچنین باعث افزایش ترشح انسولین می‌شوند که هورمونی قدرتمند است برای کمک به هدایت مواد معدنی، آمینواسیدها، کربوهیدرات و کراتین به داخل سلول‌های عضلانی. این اتفاق به‌ویژه بعد از تمرین مهم است تا به جلوگیری از تخریب عضلات کمک کند.

ترکیب پروتئین با آنزیم هضم

پیروی از یک رژیم سرشار از پروتئین برای کمک در به اوج رساندن عضله‌سازی مفید است، اما بدن نمی‌تواند پروتئینی که جذب نشده را مورد استفاده قرار دهد. با مصرف آنزیم‌های هضم که به تجزیه پروتئین غذاها کمک می‌کنند، مقدار پروتئینی که وارد بدن می‌شود را افزایش می‌دهید و همچنین کمک می‌کنید به تسریع روند تا پروتئین بتواند برای بازسازی و رشد مورد استفاده قرار بگیرد.

دنبال آنزیم‌های هضم باشید که هدف‌تان جذب پروتئین باشد. این آنزیم‌ها عبارتند از: Protease، Pepsim، Tripsin و Bromelain.

بهترین ترکیب پروتئین

همه پروتئین‌ها یکسان خلق نشده‌اند بنابراین مهم است که نگاهی به انواع پروتئین‌های قابل دسترس در مکمل‌ها داشته باشید.

پروتئین وی کنسانتره سرشار از پروتئین است اما حاوی اندکی چربی و عناصر فعال زیستی است. پروتئین وی ایزوله نسبت به کنسانتره پروتئین بیشتری دارد که از این جهت بالانس بهتری با کنسانتره ایجاد می‌کند. پروتئین ایزوله شیر هم حاوی کازئین است هم حاوی وی که از این جهت پروتئین‌های دیرهضم و زودهضم را با هم دارد.

در مصرف مکمل‌های پروتئینی دقت لازم را به خرج دهید تا ترکیب خوبی داشته باشید.