مقدار مصرف پروتئین وی

  • شروع کننده موضوع Ashkan
  • تاریخ شروع

Ashkan

Junior Member
#1
سلام. تو سایت در مورد مقدار مناسب و زمان مناسب مصرف پروتئین وی خوندم.<br><br>سوال من اینه که اگه بعد از تمرین به جای 80 گرم در 4 وعده، 20 گرم در یک وعده استفاده کنم مشکلی داره؟ به خاطر هزینه بالای این پروتئین میگم.<br><br>مشخصات فیزیکی من: سن: 20 سال. قد: 189 سانتی متر. وزن: 80 کیلوگرم.
 

hani

Senior Member
#2
سلام. تو سایت در مورد مقدار مناسب و زمان مناسب مصرف پروتئین وی خوندم.<br><br>سوال من اینه که اگه بعد از تمرین به جای 80 گرم در 4 وعده، 20 گرم در یک وعده استفاده کنم مشکلی داره؟ به خاطر هزینه بالای این پروتئین میگم.<br><br>مشخصات فیزیکی من: سن: 20 سال. قد: 189 سانتی متر. وزن: 80 کیلوگرم.
اول شما بهتره پروتئین مورد نیاز بدنتو محاسبه کنی ورزشکارانی که اهل بدنسازی یا فیتنس هستند به اینکه توجه داشته باشند: برای نگهداشتن حجم عضله ۱ تا ۱/۲ گرم به ازای هر کیلو گرم وزن بدن در روز و برای افزایش حجم عضلانی ۱/۵ تا ۲ گرم به ازای هر کیلو گرم وزن بدن در روز به پروتئین نیاز دارند.160=2*80 بعدش میتونی این 160گرم بین 5 الی 6 وعده غذایی تقسیم کنی حتی بر اساس کالری روزانه هم ورزشکاران قدرتی مانند وزنه برداران نیز باید این مقدار را به ۱۵ تا ۲۰ درصد کل کالری رژیم غذایی خود برسانند. به طور کلی بهترین زمان برای مصرف پروتئین در سه مرحله است.
۱- صبح ها : بعد از بیدار شدن از خواب میزان نیاز بدن به پروتئین زیاد هست، چون مدت ۶ الی ۱۰ ساعت پس از صرف وعده شام هیچ نوع ماده غذایی وارد بدن نشده و به محض اینکه پروتئین وارد بدن شود جذب می شود. پس می تواند همراه با صبحانه یک وعده پروتئین مصرف کنید.

۲- بعد از تمرین : هر نوع فعالیت جسمانی و تمرین باعث آسیب و تخریب یکسری از نسوج و بافت های عضلانی می شود که با چشم قابل مشاهده احساس نیست. همانطور که قبلا" در مطالبی این موضوع ذکر شده که پروتئین در بازسازی بافت های عضلانی نقش کلیدی دارد. بنابراین اگر پس از تمرین پروتئین وارد بدن شود بسیار مؤثر و تأثیر گذار است، هم از لحاظ ترمیم بافت های آسیب دیده و هم از لحاظ حفظ، تقویت و رشد عضلات.

۳- قبل از خواب : رشد عضلات در هنگام خواب و علل خصوص خواب شبانه انجام می گیرید. تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۲ انجام شده، بیانگر آن است که مصرف پروتئین قبل از خواب شبانه تأثیر بسزایی بر رشد عضلات دارد. بنابراین یکی از بهترین زمان های مصرف پروتئین قبل از خواب است.
 

hani

Senior Member
#3
لازم ذکر هست 30 تا 60 دقیقه اول بلافاصله بعد از تمرین مهمترین و موثرترین زمان مصرف پروتئین وی می باشد. آنزیمها و هورمونهای درون عضلات بطور فعال به ترمیم و بازسازی عضلات آسیب دیده در زمان تمرین می پردازند و عضلات بیشترین پذیرش برای تجدید منابع گلیکوژن و دریافت منابع مغذی خود را دارند. به این فاز که دریچه فرصت طلائی گفته می شود شما می توانید مطمئن شوید که بدن خود را برای جلسه تمرینی دیگر آماده کرده اید