دستور تهیه غذاهایی آسان و کم کالری

#1
از زمانی که غذاهای آسان فراگیر شدند، بدون تردید پیتزا و بستنی مورد علاقه ی همه مردم قرار گرفت. اما اگر به دنبال چیزی هستید که بدون شکستن رژیم غذایی تان، بتوانید از آن لذت ببرید، یکی از دستورات غذایی زیر را که برایتان مناسب تر است را امتحان کنید. هر دو دستور زیر حاوی پروتئین هستند و کمتر از ۲۵۰ کالری دارند تا شما بتوانید بدون احساس گناه، از یک وعده ی غذای لذیذ لذت ببرید.

05734175125565102a.jpg

پیتزای مرغ تند و ریحان
یک پیتزای متوسط که در رستوران تهیه شده باشد، پر از چربی و کربوهیدرات های بیهوده است. برای سبک کردن این غذای راحت و مورد علاقه، بجای نان پیتزای معمولی از نان پیتای فیبردار و بجای پنیر پر چرب از پنیری که چربی آن کاهش یافته، استفاده کنید.
مرغ تازه با اضافه کردن پروتئین، باعث افزایش سوخت و ساز بدن می شود. می توانید از سینه ی مرغ با پوست که کباب کرده اید استفاده کنید یا حتی پوستش را جدا کنید. برای یک پیتزای کامل برای هر نفر، مواد دستور تهیه ی غذا را دو برابر کنید.
زمان آماده سازی: ۲۰ دقیقه
مناسب برای ۴ نفر (هر نفر نصف پیتزا)
کالری: ۱۵۹ کالری در هر وعده
مواد لازم
۲ عدد نان پیتای فیبردار یا نان مورد علاقه ی شما (بدون گلوتن)
اسپری آشپزی بدون چربی، در صورت نیاز
۱ فنجان سینه ی مرغ خرد شده و پخته شده
مقداری سس تند در صورت نیاز
یک چهارم فنجان سس گوجه فرنگی طبیعی (ماده ی تشکیل دهنده ی آن باید گوجه فرنگی باشد نه رب گوجه)
۱ فنجان پنیر موتزارلا که چربی آن کاهش یافته، یعنی حداقل ۲۵ درصد کمتر از محصول معمولی آن، کالری دارد.
ریحان تازه و خرد شده برای چاشنی
فلفل سیاه تازه در صورت تمایل
تغذیه ورزشکاران و اصول تغذیه در ورزش - fitnessmagazine.ir