بهبود عادات غذایی در شیوه زندگی

محبوبه

Senior Member
#1
بهبود عادات غذایی در شیوه زندگی
· اگر شما بخواهید عادات تغذیه ای خود را تغییر دهید، در ادامه نکاتی ارائه شده است:
· ƒ شیر بنوشید، به ویژه شیركم چرب. خیلی از نوجوانان فكر می­كنند شیر نسبت به دیگر نوشیدنی­ها
· كالری بیشتری دارد. یک لیوان شیر کم چرب تنها 80 كالری دارد و دارای پروتئین و كلسیم است. در حالی که یک قوطی نوشابه 150 كالری انرژی دارد و فاقد مواد مغذی است.
· ƒ مواد غذایی متنوع از جمله میوه و سبزیجات مصرف نمایید.
· ƒ آب زیادی بنوشید.
· ƒ مواد غذایی پروتئین­دار و فاقد چربی )مانند جوجه، ماهی، سویا و گوشت بدون چربی( مصرف نمایید.
· ƒ غلاتك امل ك ه حاوی فیبر، ویتامین b و آهن هستند مصرف نمایید )مانند نان گندم ك امل(.
· ƒ صبحانه بخورید. مطالعات نشان می دهد افرادی كه صبحانه می خورند در مدرسه از دقت بالاتری برخوردار هستند.
· ƒ تعداد و مقدار مصرف غذاهای فست فود را کاهش دهید.
· ƒ از رژیم­های غذایی موقت دوری كنید. شما ممكن است چندکیلوگرم وزن خود را به صورت موقت کاهش دهید، ولی ممکن است با برگشت به شیوه معمول خود دوباره به وزن اول بر گردید.
· ƒ از نگاه كردن به مواد غذایی به عنوان غذای خوب یا بد اجتناب كنید و هرگز یک گروه غذایی را از رژیم غذایی خود حذف نکنید این کار ممكن است سبب شود مواد مغذی مهمی مانند كلسیم را از دست بدهید.