ال کازتین : قدرتی فراتر از باورهای رایج

بدنساز

Senior Member
#1
همه ی ما بدنبال قرص و پودر سحرآمیزی هستیم که رشد عضلات را افزایش و چربی بدنمان را کاهش دهد. اما نکته حائز اهمیت این است که فردی بخاطر نوع متابولیسم متفاوت بدنش و فیزیولوژی منحصر به خودش و سایر عوامل نسبت به فرد دیگری نتیجه یکسانی از مکمل ها نمی گیرد. شاید شما در روند چربی سوزی با مصرف " ال کازتین" خیلی سریعتر یا خیلی کندتر از فرد دیگری چربی های بدنتان را ذوب کنید و همه اینها بستگی به ژنتیک شما خواهد داشت.

70453499618004636197.jpg

حال اجازه دهید قبل از پرداختن به ال کازنتین ،کمی در مورد کافئین صحبت کنیم. مربیان بدنسازی اظهار دارند، افرادی که خواهان تفکیک و رشد عضلاتشان هستند معمولا تمایل زیادی به مصرف کافئین دارند. کافئین یک ماده غذایی به حساب نمی آید ،اما یک دارو محسوب می شود ولی از نوع طبیعی. اگر شما از کافئین در حد اعتدال مصرف کنید می توانید خیلی سریعتر بدن خود را وارد سیکل چربی سوزی و رشدعضلانی کنید. محققین اظهار دارند که کافئین نه تنها باعث تقویت قدرت شده بلکه با تحریک سیستم عصب مرکزی،کمک شایانی به انقباض عضلات خواهد کرد. همچنین اگر بدن از کافئین قبل از تمرین بهره برده باشد،راندمان متابولیسم در حین تمرین خیلی بالاتر انجام می پذیرد. همانطور که گفته شد کافئین یک دارو محسوب می شود ولی ما بدنبال یک ترکیب طبیعی که روند چربی سوزی را تسهیل می کند هستیم و به همین خاطر انتخاب ما ال کازنتین است.

این اسید آمینه مستقیما مسئول حمل و نقل زنجیر طویلی از تری گلیسیرید و چربی به درون سلول برای تولید انرژی است. این حمل توسط آنزیمی تحت عنوان l-cpt))که با مصرف اسیدهای چرب امگا 3 در بدن انجام می پذیرد،می شود.

کازنتین نه تنها باعث انتقال زنجیر طویل چربی به داخل میتوکندری می شود تا شما نیروی مضاعف بگیرید،بلکه به ریکاوری بدنتان پس از انجام یک جلسه تمرین سخت کمک شایانی خواهد کرد. مطالعات صورت گرفته در دانشگاه کانکنی کات بر روی 10 مرد سالم که بصورت تفریحی اقدام به بلند کردن وزنه می کنند حاکی از آن است که مصرف 2 گرم کازنتین به صورت روزانه (یک گرم در وعده صبحانه و یک گرم در وعده ناهار) به مدت 3 هفته این افراد را قادر ساخت تا 5 ست شامل 15 الی 20 تکرار خیلی مطلوب تر نسبت به افرادی که فقط از داروها استفاده کرده بودند اجرا کنند.

همچنین ترشح هورمن رشد بعد از فاز استراحت (دقیقا بعد از ورزش)و ترشح هورمن تستسترون در اوایل 15 دقیقه بعد از ورزش به طرز شگفت آوری افزایش می یابد. آزمایشات دیگری نشان می داد که تخریب و آسیب دیدگی عضله بعد از ورزش سنگین برای آن دسته از افرادی که از کازنتین بهره برده بودند حدود 16 الی 23 درصد و برای افرادی که فقط از داروها استفاده کرده بودند به 29 درصد رسید. همچنین در مطالعات جدیدتری مربوط به همین موضوع نشان می داد که مصرف هر نسخه ای از ال کازنتین باعث بهبود فشار انقباض عضله لاتیموس در عضلات حیوان سگ (حدود 34 درصد) و در انسان نیز به میزان 31 درصد می شود.

حالا که از اثرات مثبت کازنتین باخبر شدید،باید بدانید بهترین زمان مصرف این مکمل چه وقت است؟ پزشکان طب ورزشی مصرف 1 الی 3 گرم ال کازنتین را قبل از خواب در فاز تفکیک عضلات، ایده خوبی می دانند.

آنها معتقدند مصرف ال کازنتین همراه با امگا 3 باعث بهبود عملکرد بهتر و سودمندتر این مکمل می شود.